11 Temmuz 2010 Pazar

sonuç; kağıttan bir turna kuşu


Ben oyumu felakete veriyorum.
bu günkü günlük yaşam kontrol oyum mu bu, yoksa rahat kıçıma battı oyumu bilmiyorum..
ama "felaket" kısmını asla ama asla değiştirmeyeceğim kesin.
sabahtan beri o renkli duvarlar .. o üstündeki saçma yazılar . o temizlik kokuları. o balkon.. o lanet güvercin kuşu. ve o lanet bağırsakları.
bu arada o iğrenç sendromu benimle yaşayan bir parça beyaz kağıt. sürekli aynı yerde. rüzgar estikçe karşı koyuyor ve sürekli aynı yerde kalma çabaası veriyor..
uzunca her odaya girişimde" çöpe! - çöpe git.! çöpe atayım şunu.."
olmuyor bir türlü atılmıyor. unutuluyor. büzüşüyor.
belkide o buna küsüyor yada hiç s.klemiyor..
12 saatir üstümde aynı pijamalarla kafamda birmilyon seksensekiz tane düşünce ve ölüm temizliğini sonlandırma çabaları arasında kağıt orada. gözüme çarpıp duruyor.

bitiş kısmında ; oturdum izledim.. bir sürü ağaç geldi aklıma. oksijen geldi. biR kere derin nefes aldım verdim. "saçmalama atamazsın bunu,nefesin kesilir sonra" düşüncesi hakim oldu.. tuttum katladım. yazdım üstüne sildim.
şekilsizce rüzgara meydan okuyuşu geldi aklıma. şekilsiz meydan okuyorsa,şekle girip daha fazla meydan okuma şansı olabilirdi. kanat yapmalıyım.. ama nasıl.
düz kağıda kanat takılmaz ki.. Sadako yardımıma yetişti ve "turna kuşu"nun yapılışı o an canlandı zihnimde.. kanatlarıda var üstelik! yapılış karın ağrılı geçiyor ve kovadaki bez formülünü yitiriyordu.. yerlerde tozlu. ama kuş beklemez. tam 33 maddesi vardı yapılışının .. 1inci adım 2. 3. 4. 5. ...VE bingo.!; unuttum.
sonra, "kendi kuşumu kendim yaratırım lan" .. ve ben yaptım!
sadako sasaki'nin hakkını ödeyemem o ayrı. bitiminde her zaman "barışın sembölü " olarak görülür. ama ben; günü kurtardım,hayvanın karşı koyma duygusunu güçlendirdim hisleriyle gördüm ve sevdim onu.
sonra kuş; durdu ruhsuz-cansız-yamuk kanatlı ve isteksiz.. ee dedim şimdi..
şimdi bok işte o kadar.
sandım ki ben Gepetto'nun bir farklı versiyonu kuşda Pinokyo olacak... olmadı tabiki. amma velakin keşfettim ki ; bütün gün temizlik uğruna eve hapsolup sıkıntıdan duvarları seyredip herkes birşeylerdeyken ben bu sıkıntıda ölme yolundayken , hoş zihnim hayalllerde dolup taşıpppp fazlaca taşıp taşıppp ortalığa şıçıp batırıp,saçmalıyabiliyormuş..
sınırlarımı daha zorlasam havlete kapansam en muhteşem "ütopyayı" yada kağıttan kuş istilası dünyamı falan oluştururdum sanırım.
sonuç mu?
sonuç ; kağıttan bir turna kuşu işte. -göz çizmedim canlanmıyor çünkü.-
annem falan hiç inanmadı ama olabilir yani.. belkide uçabilir.
bütün bir günümü sendrom, sıkıntı, sıkıntıdan patlayacak olan anlar .. tansiyon çıkmaları yaşadım uğruna.
beni çok sinirlendirise ona "tabiat risalesi" okurum görür gününü.
*tabiat risalesi (bknz ; karşı konulmaz cazibesizlik ve ötesi sıkıntılılıktan dantel oyası yapmaya başlatacak mod. -kuşlarda bile- )

2 yorum: